tirsdag den 20. oktober 2009

Samfundsfag klokken tirsdag eftermiddag

Jeg sidder lige nu i lokale 131, hvor der bliver undervist i samfundsfag...
Jeg har lige læst to sider om "individ og samfund," hvilket er moderat kedeligt, det kunne jo være meget værre. Det er en artikel, som kort og godt handler om opdragelsesformer, og hvilken indflydelse de har på vores identitetsdannelse. Det har også en anelse om de forskellige sociale lag, du ved, arbejderklasse, middelklasse, guldske og lykkesmed.

Vores lærer tager en sidste slurk af sin kaffe før han sætter den fra sig, han hedder Thyge, Thyge Kjær er, hvad han hedder. Han rejse sig op og kigger rundt efter et stykke kridt, han finder et... Han tager det op og skriver:
L-A-G-S-P-E-C-I-F-I-K - S-O-C-I-A-L-I-S-A-T-I-O-N
Og så en stor tyk fed streg under det hele, der har vi et emne, som virkelig får mig til.. at...
Ej, ikke noget ondt sagt om emnet, og ham som underviser i det, jeg har bare snart fri, og har virkelig ikke energi til flere timer. Jeg vil gerne hjem, drikke lidt kaffe, spille lidt krydsboks, spise en mad med noget eller snuppe en morfar. Nej, glem det sidste, det bliver jeg altid mere træt af, og det gider jeg ikke lige nu, det orker jeg ikke. Nej, se en film kunne jeg godt overkomme...
Giv mig fri!
Hvorfor sidder jeg stadigvæk herinde, der er så meget andet jeg kunne lave lige nu... Så meget andet. Og dog, derhjemme ville jeg nok ikke være så produktiv, det har jeg bevidst lige bevist.

Lige til noget andet, nemlig episoden med postkassen, hvorfor?
Jeg har sendt min anden mail til Post Danmark, men de har ikke svaret endnu, udover to "vi-lytter-til-hvad-du-har-at-sige-og-vil-svare-hurtig-som-vi-kan"-mails...
Jeg vil fortsætte i min søgen på svar!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar