tirsdag den 6. oktober 2009

21 meter

Der hænger en postkasse omkring halv gades længde væk fra mig, på hjørnet af Dannebrogsgade og Fredericiagade. Eller jeg bør sig at den hang der, for den er nemlig væk nu. Førhen lå den ved siden af Zinati pizza som nu hedder M og G Pizza, og før det hed den noget andet. De har nogle rigtigt store, virkelig gode men frygteligt dyre durumruller. Hmm... Hvor er den postkasse så henne? Der må vel være en eller anden grund til at Post Danmark har fjernet den postkasse. Det kan ikke være fordi at der er for mange røde kasser i området. Den nærmeste er jo på Kastetvej, uha uha, det er for langt. Nej, de har flyttet den...
Enogtyve meter længere nede af gaden. ENOGTYVE?
Ja, jeg har målt det.
Jeg forstår ikke hvorfor de har flyttet den, jeg kan simpelthen ikke se logikken i at flytte den enogtyve meter længere nede af gaden. Jeg går forbi hver morgen, og igen senere på dagen, så hver gang prøver jeg at se grunden bag flytningen. Indtil videre har jeg fundet ud af følgende:
-Den var ikke placeret så Postmand Per kom til at holde foran en port
-Han kom heller ikke til at holde foran døre
-Der var ingen brandhaner eller små sortebokse som de færreste ved hvad bruges til
-Der var ikke parkering forbudt
-Den var ikke til gene for nogle mennesker, medmindre vores pizzamand pludselig er blevet meget nærtagende.
Okay, forestil dig, at du er den postkassemontør (hvis sådan et erhverv overhovedet findes) som skulle flytte postkassen de enogtyve meter. Hvor meningsløst ville du føle, at det var?
Jeg ville uden tvivl føle, at mit arbejde pludselig var blevet endnu mere latterligt. Men så passer den alt for useriøse jobtitel da til arbejdet, hvis det arbejde da findes. Det håber jeg ikke.

The mystery is still to be solved!

1 kommentar:

  1. Så har du da noget at give dig til i din efterårsferie! ;)
    Jeg venter spændt på en opklaring!

    SvarSlet