tirsdag den 3. november 2009

Det er risengrød,

som gør næsen rød, maven blød, og så skal den serveres med en smørklat smør. Eller noget i den stil, du ved, nissebanden.
I dag skal jeg lave risengrød til aftensmad, jeg er rent faktisk i gang med at lave grøden, lige nu. Ja, jeg skriver et blogindlæg med venstre hånd, mens jeg laver risengrød med højre. Det er vel heller ikke det sværeste at lave, det kræver bare at man rører i en gryde i en times tid. Så skal der også lidt salt i, men ikke mere end det, nej.
Pling! Nu har jeg så spist risengrøden.
For mig betyder den første dag jeg laver risengrød, at julen er startet, at jul, nisser og andet kramfitterstads er tæt på. Så julen kommer i år til at vare 51 dage, det er kortere end i butikkerne, men dog lang tid.
Nu må du ikke tro jeg er en af dem, som bare elsker jul, klipper julehjerter og bage brunkager, nej, tværtimod. Jeg er ikke den store julekugle. Julen er fin, julen er da også hyggelig at dele sammen med mor og far. Den er bare blevet så... Kunstig og, og, og kedelig. Det er bare blevet en periode hvor der skal bruges penge, gives gaver, indfries traditioner og ikke mindst spises den famøse julesteg.
Suk, men det er nu godt med jul aligevel.

3 kommentarer:

  1. Altså, julen er det man gør den til. Hvis du gør den til noget kunstigt og kedeligt fordi det virker til at være det alle andre gør, så bliver den kunstig og kedelig. Men hvis du ser det smukke i julen og vælger at fokusere på det, så bliver julen smuk. Så kan alle de andre gå lige så meget op i julepynt og julemad som de har lyst til, og gå ned med stress over gaveræset og over at de tager for mange kilo på. Bare jeg må forholde mig til julen på den måde der betyder noget for mig. Der er ingen der skal bilde mig ind at julen er blevet kedelig og kunstig - andres jul kan meget vel være blevet sådan, men ikke min Jul :)

    SvarSlet
  2. Jeg snakker heller ikke om din og min jul, for jeg prøver for mit eget vedkommende at bevare det julen engang stod for. Jeg synes det er meget hyggeligt at sidde med familien og spise julemiddag, og hygge omkring træet. Nej, jeg tænker mere på hele salgstricket jul, den jul man møder når du går i butikkerne, når man tænder for fjernsynet. Det er den jul, som jeg synes er blevet usmagelig og kunstig.

    SvarSlet
  3. Aaah, ja okay, så kan jeg godt give dig ret ;)

    SvarSlet